I. MASTERS FEEDER OB BESZÁMOLÓ - ERDEI ATTILA

$TITLE$
Erdei Attila
 Feeder Világbajnok

Nagyon szép hét áll mögöttem. Kicsit fáradtan érkeztem haza hétfőn éjszaka a feeder világbajnokságról, kedd a dolgaim rendezésével telt el s szerda volt a napja, amikor először edzeni tudtam a hétvégi háromfordulós Masters Feeder Ob-ra. Erről szeretnék most beszámolni nektek.

Ami támogatta a felkészülést az volt, hogy tavaly ezen vízen volt a feeder egyéni bajnokság, így volt elképzelésem a pályáról, valamint az ismerősökkel való egyeztetésekből merítve kezdtem el vallatni a vizet.

Nagyjából a pálya közepén tudtam lehorgászni mind a két napot, hál’ Istennek eredményesen, hiszen mindkét napon 14-15 kg körüli mennyiséget sikerült fogni. Akkor még nagyrészt dévérből, kárászból, egy-két beugró pontyból állt a teríték.

Két féle taktikával lehetett ennek a pályának nekiindulni, az egyik egy élő csalis, nagyon finom szerelékes, kis dévérek, törpék folyamatos megfogásából álló horgászat volt. Akik ezt választották, egy 120-130 db halig tudtak eljutni. Viszont itt a halak átlagsúlya egy ilyen 10-15 dkg körül megállt.

A másik lehetőség, hogy teljesen elhagyjuk ezt az élő csalis horgászatot és csak kukoricával etettünk és horgászunk. Így ki lehetett kerülni az apró keszeget, de ami fontosabb volt, a törpeharcsákat is.

Gyakorlatilag így egy 50-70 darab hallal egy 10-15 kg-os összfogást el lehetett érni, szép dévérekből kárászokból, s utolsó nap mé egy szép compót is sikerült fogni.

Egyértelműnek tűnt, ha ez utóbbi működni fog végig, akkor ezzel nagyobb súlyt meg lehet fogni, mint a szorgos apróhalazással.

Két távot horgásztam, a horgászat elején egy ilyen 35-40 méteres távon próbálkoztam, sőt volt olyan, hogy egészen a túloldalhoz közel, ilyen 55-65 méteren. Természetesen kukoricával, hiszen ilyen tavon apróhalakra nincs értelme horgászni. Minden nap meg tudtam erről a messzi távról fogni egy pár halat s ezek ilyen 40-50 dkg-os egyedek voltak, sőt időnként egy-egy ponty is horogra kerülhetett ezen a távon.

Aztán amikor a rövidebb távú etetésre került a sor, ilyen 12-14 m körüli távon történt, ehhez EA Trinity 330-as light feeder botokat használtam. Az orsón természetesen fonott zsinór volt telibe, hogy minél hűebben, minél látványosabb mutassa a ¾ oz-os és 1 oz-os spicc a kapásokat. Mivel testesebb halakra horgásztam így 0,12-es, 0,14-es előkére kötött 13-as, 14-es horgokkal horgásztam, hiszen ez a horogméret az, ami a kukorica csalihoz kell, hogy a kukorica nem takarja ki, illetve jól tudjon akadni a horog.

Természetesen etetőanyag is került be, az EA Special egy fontos alapja volt az alapetetésnek, illetve TTX-et használtam, édesítőt és édes kukorica aromát kevertem az etetőanyaghoz, s ennek a keveréknek a nagy része az alapozáskor be is ment.

Nagyon örültem, hogy mind a 3 fordulóban nem csak a szektorom nyertem meg, (2 szektorra volt osztva a pálya) hanem ilyen abszolút súlyokat fogtam, mind a három alkalommal. Az első fordulóban 15,10 kg körüli mennyiség volt, a második volt a legeredményesebb, ott 19 kg halat sikerült fogni. Az utolsó fordulóban már érezni lehetett, hogy kezd megfeküdni a pálya, lehet, hogy időjárás miatt volt, lehet az egy hetes etetés miatt, de akkor már picit visszább vettek a halak, finomodtak kapások. 0,14-es előkét, azt el lehetet felejtenem inkább 14-es horog és 0,12-es előke volt az, amivel jó fel lehetett kínálni a csalit a halaknak.

Innen is szeretném mindenkinek megköszönni a szurkolást a rengeteg pozitív gondolatot és gratulációt. Az elmúlt két hét nagyon sűrű volt, hiszen kint voltunk Franciaországban a feeder világbajnokságon, ami szintén egy eredményes sztori volt, hiszen 15 ország közül negyedik hellyel jöttünk haza s hát egy ponttal maradtunk le a dobogóról. Egyéniben ketten a Walter Tomival kerültünk az első 10-be, Tomi tizedik és nyolcadik lettem azon a héten. S ahogy onnan hazaértem folytattam a Master Feeder egyéni bajnoksággal, ez sűrű volt egy kicsit, kifáradtam, most egy-két napot pihenek, aztán kb. 3 hét múlva lesz majd az EA-Maros Mix páros 24 órás feeder horgászverseny második, őszi fordulója.

Ősszel még egy masters úszós vb, valamint Plovdivban a feeder klubcsapat vb vár rám. Remélem, hogy kijutunk ezekre versenyekre s onnan szép eredményeket tudunk majd hazatérni.

Addig is mindenkinek eredményes horgászatot kívánok az őszi időszakra. Üdvözlettel: Attila